Vanhentunut markkinointirekisteri heikentää viestintääsi ja liiketoimintaasi
Roskapostiksi luokittelun torjuntaan käytetään globaalisti paljon resursseja. Spamhouse on maailman laajimmin käytetty palvelu, joka pitää listaa roskapostia lähettävistä palvelimista. Aika ajoin tälle listalle joutuu myös suomalaisia palvelimia, ja tällöin liiketaloudelliset menetykset yrityksissä ovat merkittäviä. Kun vielä EU:n uusi tietosuoja-asetus asettaa yritykset entistä tarkempaan syyniin, nyt jos koskaan on syytä päivittää asiakastiedot kuntoon!
GDPR:n vaikutukset yrityksissä
EU:n tietosuoja-asetus (General Data Protection Regulation, GDPR) edellyttää toukokuusta 2018 lähtien yrityksiltä aiempaa tarkempaa henkilötietojen käsittelyä, ylläpitoa ja suojausta. GDPR:llä halutaan luoda yhtenäiset EU:n laajuiset, henkilöiden oikeuksia ja vapauksia kunnioittavat tavat käsitellä henkilötietoja sekä parantaa rekisteröityjen oikeuksia tietosuojaan ja omien henkilötietojensa käsittelyyn.
Tietosuoja-asetus koskettaa kaikkia yrityksiä, joissa käsitellään asiakkaiden ja työntekijöiden henkilötietoja. Tietosuojaperiaatteita tulee noudattaa kaikissa henkilötietojen käsittelyvaiheissa. Samalla yritysten on varmistettava nykyisten tietojärjestelmiensä ja prosessiensa mukautuminen asetuksen tuomiin muutoksiin.
Markkinoinnin näkökulmasta tämä tarkoittaa markkinointirekisterien ajantasaisuudesta huolehtimista, sillä GDPR edellyttää rekisterinpitäjän dokumentoivan henkilötietojen käsittelyn sekä osoittavan tarvittavin toimenpitein noudattavansa asetusta. Asetuksen voimaantulon jälkeen henkilötietojen käsittelyä yrityksissä tullaan valvomaan ja rikkomuksista rankaisemaan.
B-to-b-rekisterit kuntoon tietohuollon avulla
Me Alma Business Insightsissa ajattelemme, että EU-asetusta noudattava yritys viestii potentiaalisille ja olemassaoleville asiakkailleen hyvää kuvaa itsestään yrityksenä, jolle henkilötietojen ja -rekisterien jatkuva päivittäminen on itsestäänselvyys. Tietohuoltomme avulla voit varmistua markkinointirekisterisi täsmällisyydestä ja tietosuojaperiaatteiden noudattamisesta, sillä tietohuolto poistaa tai oikaisee viipymättä epätarkat ja virheelliset henkilötiedot rekisteristäsi. Näin vältyt ikäviltä selvitystilanteilta.
Alman yritys- ja päättäjätieto on uniikkia
Tietohuoltoratkaisumme pohjautuvat Päättäjät ja vaikuttajat -tietokantaan, jonka tiedot ovat yhdistelmä Kaupparekisteristä ja YTJ:stä saatua viranomaisdataa, yrityksiltä kerättyä dataa sekä Alman omien analyytikoiden analysoimaa taloudellista dataa. Tietomme ovat monipuolisia ja aina ajantasaisia, koska rikastamme, korjaamme ja täydennämme viranomaisdataa yritysten antamilla päättäjä- ja vaikuttajatiedoilla, jotka oma tiedonkeruuseen erikoistunut yksikkömme kerää soittamalla suomalaisiin yrityksiin.
B-to-b-markkinointia voi tehdä asemavaltuutuksella, ilman henkilön erillistä lupaa. Yrityspäättäjä on kuitenkin ihminen siinä missä yksityishenkilö, siksi myös markkinointiviestinnän tulee olla kohdennettua ja liittyä päättäjän työtehtäviin tai vastuualeeseen. Tiedonkeruuyksikkömme kerää päättäjistä ajantasaisia vastuualuetietoja, jolloin asiakkaidemme markkinointiviestintä kohdistuu yrityksissä juuri oikeille henkilöille. Päättäjät ja vaikuttajat -tietokannassastamme saat kaikkien yli viisi henkilöä työllistävien yritysten ja julkisten yhteisöjen päättäjätiedot. Alma on myös markkinoiden ainoa toimija, joka ylläpitää ja julkaisee avoimia ajantasaisuustilastoja sekä toimittaa tarvittaessa myös tietuekohtaiset aikaleimat.
Asiakkaanamme voit hyödyntää yksittäisten kohderyhmäpoimintojen sisältämiä tietoja kuukauden ajan tai hyödyntää edellä kuvattua tietohuoltoratkaisuamme, joka takaa datan ajan tasalla pysymisen kaikissa yrityksesi järjestelmissä.
Kysy lisätietoja soittamalla numeroon 0800 141 070, kartoitetaan yhdessä yrityksesi tarpeita parhaiten palveleva ratkaisu!
Tutustu tietohuoltoratkaisuihimme >>